Tapahtuma

Suomi Areena: Mitä voimme odottaa YK:n tulevaisuushuippukokoukselta?

Suomen YK-liiton ja YK:n tulevaisuuslaboratorion keskustelussa ovat mukana pitkäaikainen YK-vaikuttaja presidentti Tarja Halonen, YK:n ystävien puheenjohtaja Helena Ranta, liiketoiminta-alueen johtaja Jussi Manninen VTT:ltä sekä viestintäjohtaja Joolokeni Vesikko YK:n tulevaisuuslaboratoriosta (UN Future Lab).

keskustelijoiden kuvat

Syksyn tulevaisuushuippukokous keskittyy merkittäviin tavoitteisiin. Työn alla ovat uusi rauhanagenda, digisopimus, tulevien sukupolvien julistus sekä kansalaisyhteiskunnan roolin vahvistaminen. Tavoitteena on uudistunut ja entistä tehokkaampi YK.

YK-liiton ja YK:n tulevaisuuslaboratorion keskustelussa pohdimme: Mitä voimme odottaa syksyn tulevaisuushuippukokoukselta?  Miten YK:ta voidaan uudistaa vastaamaan paremmin aikamme haasteisiin? Mikä rooli kansalaisyhteiskunnalla on tässä uudistuksessa?

Katso ohjelma tästä: Suomi Areena: Mitä voimme odottaa YK:n tulevaisuushuippukokoukselta?

Olemme mukana, aukio täynnä ihmisiä