Tapahtuma

Yhdessä vaikutamme! Ruokaturva ilmastokriisin sydämessä -näyttely Lahdessa

Yhdessä vaikutamme! Ruokaturva ilmastokriisin sydämessä -näyttely on esillä Lahdessa Kumppanuustalo Fellmanniassa kesäkuun ajan.

kaksi lasta seisoo talossa tulvan keskellä, järjestäjien logot

Ilmastokriisi ei ole tulevaisuuden uhkakuva. Se on todellisuutta maapallon eri puolilla. Lähes puolet maailman väestöstä asuu alueilla, joita ilmastonmuutoksen vaikutukset koskettavat. Ilmaston ääri-ilmiöt ovat yksi merkittävimmistä ruokaturvan puutteeseen johtavista syistä maailmanlaajuisesti.

Yhdessä vaikutamme! Ruokaturva ilmastokriisin sydämessä -näyttely on esillä Lahdessa Kumppanuustalo Fellmanniassa kesäkuun ajan.

Näyttelyn alkuperäisen englanninkielisen version on tuottanut Maailman ruokaohjelman (WFP:n) Pohjoismaiden toimisto, ja sen muokkaamisesta ja esittämisestä Suomessa vastaa YK-liitto. Näyttely on toteutettu ulkoministeriön tuella. Lahdessa näyttely toteutetaan yhteistyössä kaupungin International House Lahden sekä Yhdessä Päijät-Häme-hankkeen kanssa Kumppanuustalo Fellmanniassa.

Näyttelyyn on vapaa pääsy!

Kumppanuustalo Fellmannia, Kirkkokatu 27, Lahti
6.-30.6.2024,
avoinna ma-pe kello 8-16 (24.-30.6. ma-pe kello 10.30-14.30)

YK:n World Food Programme (WFP) on maailman johtava humanitaarinen järjestö, joka pelastaa ihmishenkiä, toimittaa ruoka-avustusta hätätilanteissa ja työskentelee yhteisöissä ravitsemuksen ja kestokyvyn parantamiseksi. WFP palkittiin Nobelin rauhanpalkinnolla 2020.

Suomen YK-liitto on YK-teemoihin keskittyvä kansalaisjärjestö. Liitto edistää laaja-alaisen vaikuttajaverkostonsa avulla kansainvälistä yhteistyötä, jossa ketään ei jätetä.