Kutsu seminaariin: EU:n ulkosuhdehallinto - mahdollisuudet ja haasteet kansalaisjärjestöille

Suomen YK-liitto järjestää yhdessä EU-parlamentin Suomen tiedotustoimiston kanssa seminaarin, joka käsittelee EU:n uuden ulkosuhdehallinnon roolia ja sen vaikutusta kansalaisjärjestöjen toimintaan. Seminaari pidetään perjantaina 4. kesäkuuta Eurooppatalolla Helsingissä.

Seminaarissa pyritään valottamaan kansalaisjärjestöjen mahdollisuuksia uudessa tilanteessa, ja vastaamaan muun muassa kysymyksiin: Mitä haasteita EU:n ulkosuhdehallinto luo kansalaisjärjestöille? Mikä on EU:n YK-politiikka, ja miten kansalaisjärjestöt voivat vaikuttaa siihen?

Seminaarissa puhuvat:

Heidi Hautala, Euroopan parlamentin jäsen
Antti Kaikkonen, YK-liiton puheenjohtaja
Eikka Kosonen, Euroopan komission Suomen-edustuston päällikkö
Päivi Luostarinen, Eurooppa-osaston osastopäällikkö, Ulkoasiainministeriö

Puheenjohtaja: Pekka Nurminen, Euroopan tiedotustoimiston päällikkö

Tervetuloa!

Aika: 4.6.2010 klo 9.30 - 11.00

Paikka: Eurooppatalo, Pohjoisesplanadi 31, 00100 Helsinki

Ilmoittautumiset keskiviikkoon 2. kesäkuuta mennessä:

sähköpostitse ephelsinki [ät] europarl.europa.eu (ephelsinki[at]europarl[dot]europa[dot]eu)

tai puhelimitse p. 09 622 0450