Kampanja toimii näin: keramiikka- ja lasitaiteilijat valmistavat keittokulhoja ja paikalliset ravintolat ja yritykset lahjoittavat keittoa ja leipää. Rahalahjoitusta vastaan vierailijat saavat valita mieleisensä keiton ja kulhon, jonka he saavat
mukaansa muistutukseksi siitä, että maailmassa on paljon tyhjiä kulhoja. Lisätietoa kampanjasta täältä.
Tyhjä Kulho-tapahtuman tuotto menee kokonaisuudessaan UNICEFin Janopäivä-keräystuoton kohdemaahan Eritreaan vesi- ja sanitaatio-
ohjelmiin. Lisätietoja UNICEF:in sivuilta Tänä vuonna Tyhjä kulho on myös osa Helsinki Design Weekin tapahtumia. Lisätietoja Design Weekin sivuilta
Tapahtuman ympärillä on upea talkoohenki. Suomen UNICEFin suojelija Pentti Arajärvi vieraili tapahtuman äidin, Helena Sarvelan Udumbara keramiikkapajalla tekemässä oman tyhjän kulhonsa.
Lisätietoja ja yhteystietoja myös Tuomiokirkon sivuilta